3 jaar later was de garagebox in Glanerbrug al te klein geworden. In Enschede, achter de woningen van Benny en Evert was een werkplaats gecreëerd in een oude varkensstal. Echter gingen de mannen zo hard dat het ook daar al snel weer te klein werd.

Vroeger werden onze eigen koelingen met de hand gebouwd. Zoals op de foto zichtbaar is, werd deze per boot afgeleverd in Giethoorn.

Eenmaal in Oldenzaal gevestigd werd het stokje overgenomen door Jan Lassche, zoon van Evert, en door Henk Kotte, schoonzoon van Benny. Deze heren hebben het bedrijf uitgebouwd tot wat het nu is. Met ruim 50 mensen die op kantoor en op de weg zitten word het bedrijf geleid met alle ziel en zaligheid die daarbij komt kijken.

Na veel vragen van bedrijven of wij koelingen en koelapparatuur ook op afstanden kunnen uitlezen hebben we het heft in eigen hand genomen. Met onze eigen Willie wortel, Hans Rekers, zijn we begonnen met een geavanceerd systeem om koeling op technische wijze, op afstand, te kunnen beoordelen.

Evert Lassche en Benny Keizer richten het bedrijf op in Glanerbrug in een garagebox. De plek waar het allemaal begon. Met z’n 2en trokken ze de kar van het bedrijf.

Gelukkig werd in Oldenzaal, aan de Eektestraat, de huidige locatie, een plek gevonden waar ze verdere groei konden realiseren. Het pand wat er stond had een grote showroom, werkplaats en diverse kantoren. Hier werden vooral witgoed, bruingoed, verlichting en LP-platen verkocht.

Doordat de concurrentie groter werd in de regio op het gebied van wit- en bruingoed verkoop. Werd besloten om daar mee te stoppen en ons volledig te richten op de koudetechniek en klimaatbeheersing. Iets waar we op dit moment nog steeds heer en meester in zijn.

Koelingen waren altijd heel zwaar doordat deze gemaakt werden van hout, tegels en metaal. Gamko had hier een kunststof variant voor bedacht. Met Henk voorop heeft Lassche en Keizer Gamko laten groeien tot het bedrijf wat het nu is. Met Gamko koelingen was Lassche en Keizer ook het eerste bedrijf dat lichtgewicht koelingen op de markt bracht. Kortom, als je een koeling nodig had, moest je bij Lassche en Keizer zijn. Zo waren wij voor alle brouwerijen en drankenhandels de belangrijkste partner om koelingen te leveren.

Na jaren met trots onze bestaande huisstijl te hebben gevoerd, hebben we besloten om deze een frisse en moderne update te geven. Onze keuze voor vernieuwing is ingegeven door een behoefte om mee te gaan met de tijd, zonder afbreuk te doen aan de herkenning en het vertrouwen dat we door de jaren heen hebben opgebouwd.

Bij het vernieuwen van onze huisstijl was het essentieel om de kernwaarden en uitstraling van ons merk te behouden. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat de elementen die ons logo en onze identiteit vertrouwd maken, behouden zijn gebleven. Tegelijkertijd hebben we subtiele maar betekenisvolle veranderingen aangebracht die onze groei en ambities voor de toekomst weerspiegelen.

Deze vernieuwde huisstijl symboliseert wie we vandaag de dag zijn: een toekomstgericht bedrijf dat blijft innoveren, terwijl we trouw blijven aan onze wortels. Het is een frisse start die ons klaarstoomt voor de uitdagingen van morgen, met een duidelijke knipoog naar onze rijke geschiedenis.

We zijn trots op het resultaat en kijken ernaar uit om samen met u de volgende stap in onze reis te zetten, met een vertrouwde maar vernieuwde uitstraling.